Keményffy Falusi Vendégház | Monok

Telefonszám

0036-30-9-951-871

lukovics0426@gmail.com

Hétvégi kirándulás a Zemplén egyik legcsodálatosabb részén

Felfedeztük Monokot, amely sok látnivalót kínál: gyönyörű tájak, elképesztő kilátás a tóra,szuper szállás pl:Keményffy vendégház ,ahol medence ,szauna,fürdődézsa ,kemence is vár.  www.kemenyffyvendeghaz.hu

A péntek este ellenére viszonylag gyors volt az út Monokra  Budapestről /2 óra/.A kis település elhelyezkedése miatt itt mindig tiszta és friss a levegő!

Elképesztő kilátás
Programunkat az Ingváron kezdtük ,amelyet mindenképp érdemes meglátogatni: pazar a kilátás a tóra, a szőlő dűlőkre,a repce földekre.
Kiváltképp, ha a messzeségben egy - ahogy közhelyesen mondani szokták - festővászonra kívánkozó nagy zivatar vonul át.

Szombaton, jó szokásomhoz híven, tettem egy kora reggeli sétát. Nagyon élvezetes tud lenni, hogy amíg a hely lassan ébredezik, kicsit magunkba szívjuk a táj hangulatát. Hagyjuk, hogy a lábunk vigyen, hátha valami érdekességbe botlunk.
Némi töprengés után végül Kossuth emlékház,Tájház,Andrássy kastély,Borbély múzeum felé vettük az irányt, ami egy pár órás kikapcsolódást jelent. Azon tűnődtünk, vajon milyen lehetett Monok mielőtt beépült, mennyire lehetett vadregényes.
Nem mintha a látványra bármi panaszunk lett volna,
hiszen jól esett a séta a kis utcácskákban.Tudomásunk szerint először az Ingvárnál a tónál laktak az ősök ,ahol egy vár állott ,amit sajnos a tatárjárás idején leromboltak.Ha valaki szeretné látni már csak a vár alapzatát találja ,de ajánlom,hisz izgalmas túra kb 2,5 óra.

Kegyhely,templom
Megnéztük a Római katólikus templomot, ahol egyébként alul a kriptában található a Széchenyiek sírboltja ,de itt őrzik Szent Orbán jobbját is.Aztán elsétáltunk a kálváriára ,ahonnan gyönyörű kilátást lehet tenni a tájra.Elmondás szerint ha tiszta a levegô ,lehet látni a magas Tátrát is.
Az egyházi séta után visszatértünk szállásunkra ,ahol egy kellemes szaunázás és fürdés után az esti főzőcskénket ejtettük meg ,kemencében sütöttünk minden finomságot ,amit az óriási teraszon a római katólikus templomtoronyból hallható zenei aláfestés mellett fogyasztottunk el.
A vasárnapot a tervezett nyugodt pihenésnek szenteltük.

Persze rengeteg programlehetőség van. Szinte csak egy karnyújtásnyira van Szerencs,Tokaj,Mád stb.
Ezt a térséget érdemes akár biciklivel is bejárni:

Akárhogy is fedezzük fel, a Zemplén -
Monok
és környéke nem okoz csalódást!